Kirmiziya Agit yada Ode to the Red


Kirmizi bana once hayati hatirlatir, kanin rengi kirmizi oldugundan gerek kirmizi demek can demektir bir bakima... Askin ve tutkunun rengidir ikinci olarak. Ask ve tutku dediysem yalnizca iki insanin arasindaki ask ve tutkudan degil kastim...Yaptigi her isi askla ve sevkle yapmak... Mezar kaziyor gibi degil de cicek dikiyormus gibi yasamak her gunu, her ani... Incitmeye kiymadan dokunmak ellerinle her yere, her kalbe, her bakisa, her sese...Yankilanmasindan korkmadan, fisildamadan konusmak hissettiklerini ve korkmamak derinlerde saklanananlardan yada saklanamayanlardan...  Kirmizi daha baska sonbaharinda rengidir esasinda... Kirmizi elbisesiyle endam eden agaclarin ruzgarda salinislari ne de guzeldir.... Kirmiziyi meyvelerden en cok kiraz da severim bide narda. Kulaklarima kupe yaptigim kirazlar kirmizi, kipkirmizi... Pekmezin icinde kaynatilan ayvanin kirmizisi da baska bir hayalin rengidir adeta. Kirmizi birde gule cok yarisir. Asili, asisiz, kokulu, kokusuz, yabani; hangi cesit hangi ton olsada kirmizi aslinda en cok  gulun rengidir. Kirmizi birde annemin ordugu kirmizi hirkaninda rengi. Illaki kirmizili dugmelerini hatirlamali burda ve kirmizi hirkanin icinde yandan iki orgulu kirmizi tokali kiz cocugu. Ona da selam vermeden gecmek olmaz. En cok kirmizi tokalar yakisir bu kadar uzun orgulere... Anaokulundayken cekilen fotografta 23 Nisan torenindeki karpuz kollu gomlegin altindaki kirmizi etekli kizi da unutmamaliyim. Minik kirmizi cicekli yer sofrasi ve anneannemin kirmizi kadife kapli somya karyolasi... Ne tatli oglen uykulari ve ruyalari barindirirdi oysa ki... Ve kirmizi balon, kirmizi top ve tabiki  kirmizi kalem... Defterin kenarina suslemeleri kim cizerdi o olmasa.... Kirmizi kurdelaya ne demeli peki? Hece hece kelimleri sokerken ogretmen masasinin acik cekmesinden nasil da goz kirpardi bize? Kirmizi sevinc, kirmizi ofke, kirmizi samimiyet ve kirmizi  illa ki hayat demekti. 
Ben bi suredir kirmizimi ariyorum. Her yere ilanlar astim ama goren duyan yok. Artik gelisinden umidim kalmadi. Bir agit yazayim belki benim gibi kaybeden bir baskasi da okur ve anlar ki kirmizi gitti mi geri gelmesi geri getirilmesi cok guc. Yine de goren duyan varsa bi haber ederlerse sevinirim. Nasil mi tanirsiniz benim kirmiziyi. Iste kirmizi, kipkirmizi sorarsaniz fisildar belki adimi...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Umut iyi bir kahvalti, fena bir aksam yemegidir.

YASAMAK ZOR ZANAAT VESSELAM...

Ardic Agaci