VE NIHAYET: 1Q84





Gecen bahar vizyona giren Hunger Games filminin vizyona giris tarihini iple ceken ve hatta telefona gunluk hatirlatma koyanlari gordukce bende heyecanlamis ama filmi gorunce buyuk bir hayal kirikligina ugramistim. Ayni duyguyu buyuk bir heyecanla okumaya basladigim kitapta da yasadim: 1Q84. Is yerinden hediye olarak verilen NOOK'u (elektronik kitap) elime alinca heyecanla yukleyecegim guncel kitaplari taradim ve o anda bu isimle gozgoze geldim: 1Q84. Georger Orwell'in kitabina gonderme oldugu belliydi ama kitabin 1042 sayfa olmasi ve cok satanlar listesinde ilk siralarda olmasi benim gibi aldigi kitabi cabucak bitiren birine cazip geldi ve online olarak kitabi NOOK'a indirdim ama derler ya 'Ha indirmez olaydim.' diye. Dile kolay 1042 sayfalik ingilizce bir kitap... Kitabin yazari Haruki Murakami enteresan bir teknikle kitabi yazmis. Her sayfada sanki acayip onemli olaylar olacak ve karakterlerin basina gelen olaylari aciklayacak derken- ki karakter isimleri siradan bir okur icin basli basina enteresan(:AomameUshikawaFuka-EriTengo Kawana, Tamotsu FukadaProfessor EbisunoKomatsuTamaru-hic bir sey aciklanmiyor:))  1000. sayfaya geldigimde artik umudu kesmem ragmen yinede bitirmenin verdigi zevki tatmak istercesine sonuncu sayfaya kadar okudum. Kitabin konusu ise  kisaca soyle: Aomame adli bas karakterimiz aslinda acayip yeteneklere sahip kiralik bir katildir. Karisina siddet uygulayan erkekleri kendisine hedef alan Aomame cok zengin bir kadinin emrinde calismaktadir. Aomame'nin ilkokul 4. siniftan beri asik oldugu ama yillarca gorusemedigi Tengo adli bir sevgilisi vardir. Yillarca birbirinden  habersiz bu iki asik iki ayin oldugu cift boyutlu bir dunyada birbirlerini bulmaya calisirken kitap boyunca pozitif mi negatif mi olduklarini bir turlu anlayamadigim cok akilli ama 'ho ho' dan baska cumle konusmayan  'little people' da onlarin pesindedir. Bu  kucuk insanlar olu bir kecinin agzindan cikar ve insanlarin ruhlarini birkozaya hapsederek onlari kopyalamaya baslarlar. . Kopya insan ortaya ciktiginda orjinali bir sekilde yok olur.Bu arada birbirine dusman olan iki farkli orgut, olaganustu yeteneklere sahip bir lider ve bir suru sir. EEE ne mi olur sonra? Onuda okuyun gorun demek isterdim ama bosuna ugrasmayin cunku koca 1040 sayfa aciklama yapmadan dugum dugum ustune dugum atarak bitiyor. Bu arada filmini de yapacaklarmis yakinda...Belki onda uygun bir son yazarlar. Okumayi isteyen olursa lutfen cekinmeyin; odunc isteyebilirsiniz.  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Umut iyi bir kahvalti, fena bir aksam yemegidir.

YASAMAK ZOR ZANAAT VESSELAM...

Ardic Agaci